Min påske

• Dato 24.apr.2011 // Klokkeslett 17:44// Følg meg bloglovin

Vel, som dere alle vet, så har det vært påskeferie, og det er jo da man reiser opp til fjellet (som regel) og feirer over at Jesus ble hengt på korset og at han sto opp... eller, jeg vet faktisk ikke hva det er vi feirer, men vi feirer i hvert fall noe. Av en eller annen grunn så feirer man også om en eller annen påskehare som kommer med påskeeggene sine der det er masse godteri oppi. Ikke vet jeg hva sammenhengen mellom påskeharen og Jesus er, men jaja. Dette er min "historie" om min tur opp til fjellet!

Vi satt i bilen, og med "vi" så mener jeg søskenbarna mine Thomas (11) og Thea (7), også var det tvillingbroren min Emil (13), faren min og selvfølgelig meg. Vi var på vei til fjellet der mormoren og morfaren våres (farmoren og farfaren til Thomas og Thea) holdt til i en liten hytte. Vel, hytten er ikke liten, men den er ikke stor heller.
Jeg følte meg heldig som kunne sitte i fremsetet i bilen, imens Emil, Thomas og Thea satt bak og bablet om Phineas og Ferb. De telte hvor mange sanger som var med i Phineas og Ferb (eheheh, fritids). Imens satt jeg og faren min og snakket sammen om alt og ingenting, også fulgte jeg med på musikken som kom ut fra høytalerne. The Voice <3
Tiden gikk, og etter en ca. 45 minutters biltur så var vi fremme. Hytta er ganske langt oppe i dalen, så vi måtte gå et stykke på ski for å komme oss opp dit. Da vi kom oss opp dit fulle av svette og tårer (hehe, neida, dramatisk var det vel ikke), så fikk vi (Thomas, Thea, Emil og jeg) noen lapper:

Mmmh! På de dagene vi var der så spilte vi Kurong (et brettspill), Maxi Yatzi, et grisespill, Fantasi og Trivial Persuit (elns). Vi leste, koste oss med godteri, var ute og gikk på ski også hoppet vi skihopp + mye mer. Fun. Vi gikk også på to turer, og på den første turen så så vi en død lemen, stakkars! Jaja, shit happens.
Været var helt fantastisk, det var over 20 grader nesten hver dag, heeeerlig. Jeg har i hvert fall blitt mer brun enn før, men jeg flasser litt i ansiktet. Jaja. Jeg orker ikke å fortelle så mye mer, egentlig, det var ikke så veeeldig mye som skjedde. Forresten, på lørdag (i går) så skjøt vi opp raketter, og det gjorde mange andre også. Det er en tradisjon der hytta er. Jeg tror kanskje det er flere som gjør det også.
Forresten, i hele den uken gikk ungene (Thomas, Thea og Emil) gjennom alle sangene de kom på i Phineas og Ferb, og de hadde kommet til at det var 93 sanger, I think.
Vel, alt jeg kan si er at det har vært utrolig koselig og kjekt å være på hytta denne påsken.
Nå må jeg stikke, jeg må rydde ut av sekken + jeg skal se Frustrerte Fruer fra sist tirsdag. Ha fortsatt en god dag!
PS: Her kommer noen bilder fra hytten:

nydelig vær

the sun is in my face <33

maxi yetzi

kurong

Emil hopper skihoppet, og ja, jeg vet det... Emil så syyykt kul ut på det bildet *ironi*

Hva har du gjort i påskeferien?